Unilin kondigt strategische wijziging aan

Vloeren & Wanden 09-01
Unilin kondigt strategische wijziging aan

Unilin kondigt per 1 juni 2024 een strategische wijziging aan. Vanaf deze datum zal de bedrijfs- en merknaam ‘Koninklijke Peitsman’ verdwijnen en zullen alle activiteiten hieruit volledig geïntegreerd worden binnen Unilin Flooring Nederland BV.

Unilin kondigt strategische wijziging aan

Producten en diensten veranderen niet maar vallen per 1 juni onder één merknaam, Unilin. De merknaam ‘Koninklijke Peitsman’ zal vanaf dat moment niet verder gebruikt worden in externe communicatie.

Unilin wordt opgedeeld in vier sterke verkoopteams: Quick-Step, Moduleo, projecten en distributiemerken (raamdecoratie, vloeren en toebehoren). Allen met hun eigen specialisaties en rayons wat zorgt voor 100% focus naar de klant toe.

Door deze krachtenbundeling zal Unilin groeien tot één gespecialiseerde onderneming die alles in huis heeft voor de woninginrichting, projectinrichting en parketteur.

Verdere groei door strategische wijziging

Deze algehele naamsverandering naar Unilin zal de klant terugzien in alle uitingen zoals website, belettering van panden, vrachtwagens, drukwerk, etc.

Met deze strategische wijziging is Unilin klaar voor verdere groei. “We hebben een sterk merkenhuis (house of brands) waar klanten direct toegang krijgen tot een breed assortiment aan topmerken – waaronder Quick-Step en Moduleo - én bovendien genieten van sterke condities. We bundelen onze krachten en bouwen zo verder aan een one-stop-shopping principe,” aldus Danny Englebert, General Manager Unilin Flooring Nederland.