Op 1 juni 2024 is Benjamin Streefkerk gestart als de nieuwe salesmanager bij De Woonindustrie, een prominente meubelgroothandel in Nieuwegein. Met deze strategische zet wil De Woonindustrie zich verder ontwikkelen tot hét toonaangevende woon- en interieurcollectief van de Benelux.
“Met een focus op retail, de projectmarkt, interieurprofessionals en consumenten zetten we in op een uitgebreid inkoopaanbod, inspirerende events en ondernemerschap om dit te realiseren”, zo meldt het interieurcentrum in Nieuwegein.
Ervaring en expertise
Benjamin Streefkerk volgt hiermee Jan Hogenkamp op en brengt een koffer vol ervaring mee naar zijn nieuwe rol. Hij heeft een indrukwekkend cv, met diverse rollen in sales en management, waaronder junior accountmanager, key accountmanager en salesmanager bij bedrijven als Led Scores, Beelen (nu Bnext.nl), Viteau Water en Gio Coffee. Streefkerk staat bekend als een meester in cliënt- en projectmanagement. Hij is actiegericht en communiceert soepel met zowel de publieke als de commerciële sector.
Ambitieuze, duidelijke visie
Streefkerk’s visie voor De Woonindustrie is ambitieus en duidelijk. Hij wil bijdragen aan het strategisch businessplan en een team van topverkopers opbouwen. Zijn aanpak rust op drie stevige pijlers:
A-merken binnenhalen en vasthouden: Streefkerk gaat voor goud en wil de topmerken aantrekken om de reputatie van De Woonindustrie verder te versterken.
Samenwerken met exposanten: “Samen kunnen we De Woonindustrie trots en toonaangevend maken,” zegt Benjamin. Hij weet dat goede samenwerkingen de sleutel tot succes zijn.
Iedereen erbij betrekken: Benjamin wil dat alle segmenten binnen De Woonindustrie goed vertegenwoordigd zijn. Efficiëntie en korte lijnen zijn hierbij essentieel.
Mensgerichte benadering
Streefkerk staat bekend als een rasechte salesman met uitstekende leidinggevende kwaliteiten. Hij hecht veel waarde aan het opbouwen van vertrouwensbanden en samenwerking. 'Sales is een verslaving,' zegt Streefkerk: 'Ik heb altijd in sales gezeten, en ik zie het als mijn missie om langdurige relaties op te bouwen en te onderhouden.’ Hoewel cijfers belangrijk zijn, ligt zijn focus dus op de menselijke kant van sales. Streefkerk woont in IJsselstein en heeft een voorliefde voor strak design en minimalistische interieurs. In zijn vrije tijd is hij sportief, bezoekt hij festivals en geniet hij van voetbal.
Najaarsvakdagen: frisse wind en nieuwe energie
Met de komst van Benjamin Streefkerk beloven de Najaarsvakdagen bij De Woonindustrie op 8-10, 16 en 17 september een frisse wind en nieuwe energie. Op zondag 8 september wordt het Interieur en Woon Event georganiseerd, dat ook toegankelijk is voor consumenten. Tijdens de Vakdagen krijgen 300 merken en makers een platform om hun nieuwste collecties te tonen, en is er een exclusieve Accessoire Boetiek. “Exposanten moeten trots zijn op wat ze hier bereiken. Samen maken we er een hoogtepunt van", aldus Streefkerk.
Nieuwe vacature: Sales Advisor Verhuur B2B
Met Streefkerks aanstelling ontstaat er ook een nieuwe vacature binnen zijn team. De Woonindustrie is op zoek naar een ervaren Sales Advisor Verhuur B2B die het team komt versterken. De ideale kandidaat heeft ervaring in de woonbranche en is gedreven om bij te dragen aan de groei van het merkencollectief. Meer informatie over de vacature is te vinden op: https://dewoonindustrie.nl/contact/vacatures/
Over De Woonindustrie
De Woonindustrie is een dynamisch, commercieel bedrijf in de woonbranche, gevestigd in Nieuwegein. Het bedrijf richt zich op retail, de projectmarkt, interieurprofessionals en consumenten, met een breed inkoopaanbod, inspirerende evenementen en sterk ondernemerschap als speerpunten. De Woonindustrie biedt een ontmoetingsplek voor fabrikanten, detailhandelaren, vakbezoekers en consumenten. Met meer dan 150 merken en een unieke locatie voor evenementen en congressen, staat innovatie en inspiratie centraal binnen de organisatie.
bron: De Woonindustrie
- Bekijk ook
- dewoonindustrie.nl