Business Content Media neemt 4 titels van SENS Media over

Algemeen 27-11
Business Content Media neemt 4 titels van SENS Media over

Business Content Media (BCM) kondigde op 18 november jl. de overname aan van 4 titels van SENS Media, waaronder Vakblad Meubel & Interieur. Met deze overname worden de titels van SENS Media eigendom en onderdeel van BCM. Het team van mensen verhuist mee naar de multimediale uitgever uit Den Haag. Tot de overgenomen titels behoren de gerenommeerde kwaliteitsvakbladen Vakblad PIHet Parketblad, Vakblad Meubel en Tuinvak. BCM, geleid door eigenaren Milan Potuznik en Richard van der Hak, ziet deze uitbreiding als een belangrijke stap in hun groeiambities binnen de woon- en interieurmedia.

Business Content Media neemt 4 titels van SENS Media over

BCM is reeds marktleider in business-to-business media voor de woonbranche en heeft een breed portfolio aan vakbladen voor professionals. Naast publicaties in de woonbranche biedt BCM ook titels voor de beauty- en tankstationsector. Tot de merken binnen BCM behoren onder andere Interior Business MagazineInterior Business Magazine OntbijtnieuwsVakblad Vloeren Business MagazineVloeren Business Online WeekafsluiterMobilia, vakblad voor de Woninginrichter en InterieurspecialistBedding Business MagazineHome Deco Business Magazine en Horeca Ambiance. In 2021 nam het bedrijf uit Den Haag de titels Mobilia, Massage Magazine, Style Vision en ProfNail over van Koninklijke BDU.

Versterking van marktpositie in interieurmedia

Richard van der Hak, die in het verleden 15 jaar uitgever was van Vakweekblad Meubel, deelt zijn enthousiasme over de overname: “De titel PI staat bijvoorbeeld al jaren op ons verlanglijstje en Vakblad Meubel is bij Interior Business Magazine weer thuis. De titels van SENS Media zijn een waardevolle aanvulling op onze bestaande portfolio en zullen onze marktleidende positie in de interieurmedia nog meer versterken. We kijken ernaar uit om deze titels te integreren binnen BCM en de synergie tussen onze multimediale merken te benutten. Ook krijgen we er een aantal steengoede mensen bij. Ze zijn zeer welkom!” Milan Potuznik: ‘’Deze titels passen naadloos bij onze manier van vakbladen maken: we gaan altijd voor kwalitatief hoogstaande content en dat is ook hoe onze merken gepositioneerd zijn in het medialandschap.’’

Richard van der Hak (links) en Milan Potuznik (rechts)
Richard van der Hak (links) en Milan Potuznik (rechts)

Vakblad Meubel zal met ingang van het decembernummer worden geïntegreerd in Vakblad Interior Business Magazine, het vakblad van de meubelbranche. Richard van der Hak: ‘’Interior Business Magazine wordt zoals u weet uitgegeven en gemaakt door de mensen die in het verleden al vele jaren werkten aan het vakblad Meubel. In de afgelopen 105 jaren heeft ‘het vakblad’ van de meubelbranche een lange reis gemaakt en heeft vele namen gekend. Zo begon het vakblad ooit als het ‘Advertentieblad van de Meubelbranche’. Met de integratie van het vakblad Meubel in het succesvolle en door de branche omarmde en zeer goed gewaardeerde Vakblad Interior Business Magazine is de toekomst van het vakblad gewaarborgd. Uiteraard integreren we ook een aantal redactionele rubrieken, zoals bijvoorbeeld de column van Henny van Straaten en het Handelsregister, in de multimediale redactieformule van ons vakblad. Ook gaan de vaste ontvangers van de nieuwsbrief van Vakblad Meubel & Interieur iedere ochtend het Interior Business Magazine Ontbijtnieuws gratis ontvangen.’’

Nieuwe mogelijkheden

Wouter Sanders van SENS Media is eveneens tevreden met de overname en kijkt met vertrouwen naar de toekomst. “Dankzij deze overname en de verkoop van onze titel Interieurbouw aan Eisma Media Groep kan ik mij volledig gaan focussen op nieuwe commerciële activiteiten. Ook een samenwerking met BCM sluit ik in de toekomst niet uit. En, erg belangrijk, ik ben verheugd dat mijn ervaren team een warm welkom vindt bij BCM, een gerenommeerd en professioneel bedrijf binnen de sector.”

Met deze overname versterkt BCM haar positie als dé toonaangevende uitgever in de woon- en interieurbranche. De integratie van de overgenomen titels zal geleidelijk plaatsvinden, waarbij BCM kijkt naar mogelijkheden om de unieke kwaliteiten van elke titel te behouden en verder uit te breiden.