Creëren van de bekende ‘hygge’

11-11-2022
Creëren van de bekende ‘hygge’

Een beleving bieden - dat was de ambitie toen Actona besloot om haar showroom van 5.700 m2 bij het hoofdkantoor in Tvis, Denemarken, een extreme make-over te geven.

Creëren van de bekende ‘hygge’

Bij het ontwerpen van de nieuwe showroom heeft de focus gelegen op het creëren van de bekende Deense 'hygge' door organische vormen te gebruiken in bijvoorbeeld tapijten en gordijnen. De kleuren die werden gekozen zijn dieper om een warm gevoel te geven en de speciale inrichting met andere elementen werd toegevoegd om verschillende kamerinstellingen te kaderen.

Creëren van de bekende ‘hygge’

‘Het is essentieel dat klanten en partners ons elke keer weer met een positieve ervaring achterlaten en onze showroom speelt daar een grote rol in. De gerenoveerde ruimte moet bezoekers op hun gemak stellen. Het nodigt hen natuurlijk uit om hun zintuigen te gebruiken bij het verkennen van onze concepten en ontwerpen’, zegt Helle Drost, VP Marketing.

Creëren van de bekende ‘hygge’

In relatie tot hun duurzame ambities en doelen heeft Actona ook nagedacht over een manier om de aspecten te communiceren die ogen niet zien. Het bedrijf heeft bijvoorbeeld het proces geïllustreerd van hoe nieuwe stof op basis van gebruikte plastic flessen op een vereenvoudigde maar nog steeds interactieve manier wordt gemaakt.