Het Gira Experience Center in Veenendaal onderging onlangs een update en is nu weer helemaal spot on. Het biedt bezoekers een unieke kans om de diverse mogelijkheden van innovatieve domotica in actie te ervaren.
Op 600 vierkante meter biedt het moderne, drie verdiepingen tellende gebouw onderdak aan kantoren, vergaderzalen, de technische hotline voor klanten en ultramoderne trainingsfaciliteiten. Het hart van de vestiging is het Gira Experience Center, dat de gehele begane grond beslaat. "Ons Experience Center is veel meer dan alleen een conventionele showroom”, zegt Hans Flier, directie van Gira Nederland. In een modelwoning met woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer demonstreert Gira de mogelijkheden van de toepassing van innovatieve technologieën in gebouwbesturing.
Focus op het slimme huis
De focus ligt op oplossingen voor gekoppelde netwerken en tegelijkertijd veilige levensomstandigheden. "We willen het mogelijk maken om te ervaren wat het leven in het slimme huis betekent", legt Flier uit. Naast de productpresentatie worden in een aparte ruimte toepassingen getoond, variërend van radiografische gebouwbeheersystemen in slimme appartementen tot uitgebreide oplossingen gebaseerd op KNX-technologieën in een intelligente villa. Hier kunnen bezoekers op een groot led-scherm virtueel uitproberen en ervaren, hoe verschillende functies van de gebouwentechniek in de praktijk met Gira systemen kunnen worden bediend en hoe geprogrammeerde scenario's kunnen worden opgeroepen.
Gira Experience Center: platform voor consumentenadvies
Deze live-ervaring van verschillende Smart Home toepassingen is ook bedoeld als inspiratiebron voor het ontwerp van slim wonen. Dit is nog een reden waarom de groothandel, de elektricien en de architect worden uitgenodigd om samen met hun klanten het Gira Experience Center te bezoeken of het te gebruiken voor hun eigen klantenevenementen. "Wij zien het als een onderdeel van de Gira Service voor onze gespecialiseerde klanten dat wij dit unieke platform voor hen beschikbaar stellen, zodat zij eindgebruikers kunnen inspireren met slimme thuisoplossingen en punten kunnen scoren in verkoopgesprekken met extra adviescompetentie", benadrukt Jacob de Muijnck.
- Bekijk ook
- www.gira.nl