Hoogerwerf Projectinrichting begeleidt recruitmentorganisatie Robert Walters bij een innovatief project: een kantoor dat is ingericht op basis van neurowetenschap. Een community, waar mensen niet moeten maar wíllen zijn.
Hoogerwerf ging de samenwerking aan met Neuroventures, specialist op het gebied van neuro- en gedragswetenschap. Samen met Neurensics, de grondlegger van neuromarketing binnen Nederland, en verbonden aan de universiteit van Amsterdam, is het wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd.
Het proces om tot de ideale kantoorinrichting te komen bestond uit drie stappen. Allereerst zijn profileringsgesprekken gehouden met achttien personen. Tijdens deze interviews werd getoetst hoe mensen reageren op verschillende omstandigheden en welke associaties daarbij worden gemaakt.
Op basis van deze associaties zijn vervolgens enkele moodboards gemaakt. Deze zijn afwisselend vertoond aan 24 testpersonen tijdens een MRI-scan. Hierbij is gemeten welke hersendelen geactiveerd worden en welke emoties worden opgeroepen. Hieruit volgt een wetenschappelijk rapport dat wordt gebruikt als basis voor de kantoorinrichting van Robert Walters door Hoogerwerf.
Door het kantoor heen bieden de verschillende ruimtes stimuli - waaronder geurtechnologie, kleurgebruik, en routing - die medewerkers onbewust sturen in het gebruik van de ruimte zoals die bedoeld is.