Na de sterke opkomst van online aanbieders van matrassen, met name in het jaar 2017, lijkt de matrassenmarkt dit jaar in rustiger vaarwater te zijn beland. Dit blijkt uit de Beddenbranche Trendmonitor 2019.
Dat neemt niet weg dat de marktposities van aanbieders van matrassen de afgelopen paar jaar drastisch zijn gewijzigd. 27 Procent van het zoekvolume naar soorten matrassen heeft betrekking op een traagschuim matras. Het aandeel van koudschuim matrassen is van 24 procent in het jaar 2015 gestegen naar 29 procent in het eerste kwartaal van 2019. De matras-merken met de sterkste procentuele groei in het zoekvolume over het eerste kwartaal van 2019 zijn Matt, Ravensberger en Perzona. Tot het jaar 2017 stond Ikea op de eerste plaats in de ranglijst van de online meest gezochte merken matrassen. Sinds 2017 bezet Emma de eerste plaats. De merken Simba en Eve kenden een vrij plotselinge hoge positie in de ranglijst, maar zakken daarna ook weer sterk terug. De cijfers over 2019 hebben betrekking op het eerste kwartaal. Daarin zien we dat M Line weer knap terug komt op de derde plaats in de ranglijst. Ook Tempur, Leen Bakker, Beter Bed en Jysk stijgen weer op de ranglijst in het eerste kwartaal van 2019.
Bron: Beddenbranche Trendmonitor 2019
Bron: Beddenbranche Trendmonitor 2019
- Bekijk ook
- www.marktdata.nl