Tijdens de Internationale Meubelbeurs IMM in Keulen presenteren negen Nederlandse meubelmerken zich op één gemeenschappelijk platform.
Artifort, De Ploeg, Hollands Licht, Label Vandenberg, Longbarn, Metaform, Montis, Pilat&Pilat en Pode slaan de handen in elkaar om het concept van vak- en consumentenbeurzen op een duurzamere manier in te vullen en bovenal bezoekers een nieuwe, verrassende beleving te bieden.
Met deze gezamenlijke deelname willen de bedrijven op een nieuwe manier invulling geven aan beursdeelnames. Door faciliteiten en ruimte te delen, worden materialen en kosten efficiënter ingezet, met alle voordelen die daarbij komen kijken.
Nieuw presentatieconcept op IMM
Het nieuwe presentatieconcept is tot stand gekomen in nauw overleg met de organisatie van IMM. Deze steunt het initiatief, en ziet het als een aansprekende manier om het aantal verschillende merken in Keulen zo groot mogelijk te houden. Een voorwaarde was dat de collectieve deelname wel interessant genoeg was voor alle bezoekers.
‘Verweven in Design’
Daarom ontwikkelde de Eindhovense designstudio Raw Color een overkoepelend presentatieconcept dat de merken op een stijlvolle manier bij elkaar brengt. Door overduidelijke weefstructuur in het concept wordt de achterliggende gedachte van het collectief, ‘Verweven in Design’, zichtbaar voor het publiek. Tegelijkertijd is er wel voldoende ruimte voor de individuele merken om hun producten en identiteit op een onderscheidende manier naar voren te brengen.
IMM Cologne vindt plaats van 14 tot en met 18 januari in de Kölnmesse in Keulen en is alleen toegankelijk voor professionals. De gezamenlijke presentatie van de negen Nederlandse meubelmerken is te vinden in Hal 3.2.