Het Belgische meubelbedrijf PR Living lanceert na Muundo in 2023 dit jaar een tweede nieuw meubelmerk: Paul Rogers. Connecting Generations is het motto van Paul Rogers, om de duurzaamheid van het merk en het doel om mensen samen te brengen te benadrukken. ‘Het moeten tijdloze meubels zijn die gebruikt kunnen worden over verschillende generaties.’
PR Living bracht tot een jaar geleden enkel onder die naam producten op de markt. Dat veranderde begin 2023 toen het West-Vlaamse familiebedrijf Muundo lanceerde, met een collectie waarvan de organische vormen en gebruikte kleuren teruggrijpen op de natuur. Het daarbij gebruikte Mortex geeft de tafels een look and feel die aan gesteente doet denken.
Paul Rogers is daarbij de volgende stap, een tweede merk om op termijn PR Living als meubelmerk te vervangen – PR Living blijft wel de naam van het bedrijf, zoals het ook deze meubelen in de eigen locatie in Roemenië blijft produceren. ‘De collecties van PR Living draaien goed, we zijn tevreden’, zegt Louis Rogiers, met zijn broer Thibault de derde generatie binnen het bedrijf. ‘Maar we voelen ook dat de merknaam PR Living het misschien wel goed maar niet uitstekend doet. We voelen dat de consument nooit met trots PR Living zal zeggen. Het is niet sexy genoeg. Online zoeken is ook een ding. Het is geen naam om op lange termijn mee verder te gaan. Daarom kiezen we voor Muundo en Paul Rogers, twee merken met elk hun eigen verhaal, strategie, identiteit en producten. Waarom de naam Paul Rogers? Dat is de naam van onze grootvader Paul Rogiers, de oprichter van het bedrijf. Wel hebben we dat verandert naar Paul Rogers. Dat heeft een iets betere tongval en klinkt wat mysterieuzer.’
Het motto van het nieuwe merk is Connecting Generations. Dat verwijst uiteraard naar het familiebedrijf. ‘Het is ook gelinkt aan het duurzaam gebruik van materialen en collecties. We werken met ecologische materialen en hebben een duurzame afwerking: keramisch in plaats van marmer, fineerhout versus massief hout, geen linnenstoffen die chemische baden gehad hebben. Het moeten tijdloze meubels zijn die gebruikt kunnen worden over verschillende generaties. Als derde pijler staat het voor saamhorigheid, gezelligheid terugbrengen met de producten van Paul Rogers.’
Voor beide merken mikt Paul Rogers op het midden/hoog segment. Voor beide merken ook hebben zij de Belgische ontwerper Cas Moor als creatief directeur aangesteld. ‘Het is belangrijk dat klanten zien dat de producten vanaf nul zijn ontwikkeld. Daarbij hebben we ook gedacht aan wat we missen in veel collecties. Daarom hebben we bijvoorbeeld warme afwerkingen in plaats van metaal werken we met hout en Mortex zoals dat te zien is op enkele tafeltjes. Of, als een kubussofa nu al veel gezien wordt, maken wij met Cobble het verschil met extreem grote kussens waardoor het meer speels wordt.’
Als bij Muundo zie je bij Paul Rogers ook organische vormen, zij het wel vaker gecombineerd met juist een strak element. ‘Er bestaan veel koffietafels maar een combinatie van deze twee elementen als bij onze Dua is niet vaak gezien. Daarmee proberen we ons te differentiëren’, zegt Louis. Ook de klant kan differentiëren. ‘Onze materiaalindex is heel uitgebreid. We bieden 10 fineerafwerkingen, 10 keramische afwerkingen en dan bieden we ook nog hedendaags materiaal als Mortex. Het geeft een uniek karakter aan de flexibiliteit van ons nieuwe merk en de collectie.’
De nieuwe site van Paul Rogers is begin februari live gegaan, kort daarna is de collectie voor het eerst getoond in de eigen showroom in Waregem, terwijl de rest van de wereld in april in Milaan kan komen kijken. Het is het programma zoals dat ook gevolgd is voor Muundo een jaar geleden. ‘We zijn er sterk van overtuigd dat binnen de Belgische markt dit heel goed gaat aanslaan. Als we kijken naar de ontwikkeling van Muundo van april vorig jaar tot nu toe; als dat ook lukt met Paul Rogers mogen we extreem tevreden zijn.’