Bij Schouten Parket in Waalwijk en Vloerenwinkel.nl in Rotterdam zijn de eerste twee Quick-Step Experience Stores in Nederland geopend.
Met dit retailconcept speelt Quick-Step in op een veranderend retaillandschap en combineert men voor het eerst digitale tools met de specialistische kennis van de retailer bij het fysieke verkooppunt.
Voor de shopper wordt het aantrekkelijk gemaakt om weer naar de winkel te gaan. Hier wordt de online zoektocht op logische wijze voortgezet en wordt de klant ondergedompeld in de Quick-Step wereld. Hier ziet en ervaart de shopper het volledige assortiment van Quick-Step, wordt geïnspireerd en ontvangt een persoonlijk advies op maat. Het speciaal ontworpen digitaal display in XL formaat bevat handige keuzetools om de keuze te vergemakkelijken.
Interactie in Experience Stores
De interactieve benadering in de Experience Stores heeft als voordeel dat de shopper zich zelfstandig kan oriënteren en in combinatie met het deskundige advies van de retailer de juiste informatie vergaart.
Om de keuze te vergemakkelijken is de volledige collectie aanwezig én zijn er grote stalen aanwezig zodat men een realistisch beeld krijgt van de verschillende vloeren. Voor de bestsellers is er een sample-service beschikbaar. Ook zijn er diverse testmogelijkheden voor geluid en water.
- Bekijk ook
- quick-step.nl